Funkce pro práci s knihovnami materiálů



Knihovna materiálů je velmi důležitá pro fungování tohoto plugin-u. Pro práci s knihovnami slouží tyto funkce:

  1. Naplnit knihovnu Truhlar (přepsání knihovny),
  2. Pripojit knihovnu Truhlar (připojení knihovny),
  3. Ulozit knihovnu Truhlar (kopie knihovny – archiv).
 
Důležité:
Funkce pro práci s knihovnami materiálů nebudou přístupné, pokud jsme projekt nevytvořili přes funkci Novy projekt Truhlar, nebo neotevřeli přes funkci Otevrit projekt Truhlar.

.
Pokud model není vytvořen přes projekt plugin-u Truhlar a my budeme chtít použít funkci pro práci s knihovnou, zobrazí se dialogové okno s informací: Není otevřen žádný projekt (viz. obrázek níže).

 

Popis funkce: Naplnit knihovnu Truhlar (přepsání knihovny)

Tato funkce slouží k přepsání souboru: knihovna_materialu.txt. Pokud jsme vytvořili nový projekt a v něm máme pouze prázdnou knihovnu materiálů, je vhodné použít tuto funkci.

Funkce Naplnit knihovnu Truhlar přepíše stávající soubor: knihovna_materialu.txt aktuálního projektu jiným souborem knihovna_materialu.txt z jiného projektu nebo lze použít také soubor, který je uložen ve složce Knihovny_archiv. Program před vložením nového souboru knihovny zjistí, jestli knihovna v projektu již existuje včetně nějakého obsahu, a pokud ano, tak se vás zeptá, jestli dovolíte původní obsah knihovny přepsat.



Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Naplnit knihovnu Truhlar.

Při použití této funkce se dialogové okno otevře do přednastavené složky, kterou jsme nastavili v sekci Nastavení programu => Zobrazeni => řádek Defaultní adresa knihoven materialu. Je to místo, kam archivujeme knihovny z jiných projektů.

 

Popis funkce: Pripojit knihovnu Truhlar (připojení knihovny)

Tato funkce slouží k připojení knihovně materiálů aktuálního projektu materiály z nějaké jiné knihovny materiálů již staršího projektu.

Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Pripojit knihovnu Truhlar.

Knihovnu materiálů (která bude připojena) lze použít bez ohledu na její umístění, název a obsah. Program vybere pouze ty položky, které nemají shodný název s knihovnou materiálů aktuálního projektu. Po připojení nových položek je knihovna nově uspořádána do částí a ty následně nově seřazeny podle abecedy.

Pokud projekt z nějakého důvodu nemá knihovnu materiálů, program ohlásí: Program nemá knihovnu (viz. obrázek níže).

……..

Popis funkce: Ulozit knihovnu Truhlar (kopie knihovny – archiv)

Tuto funkci použijeme, pokud chceme vytvořit kopii knihovny materiálů aktuálního projektu. Jde v podstatě o vytvoření archivu stávající knihovny.

Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Ulozit knihovnu Truhlar.

Uložení kopie souboru: knihovna_materialu.txt je možné provést libovolně do jakékoliv složky v našem PC. Je zde ale přednastavená cesta, kterou je možné nastavit pomocí horního menu Plugins => Nastavení programu => Zobrazeni => řádek Defaultní adresa knihoven materialu.

Při samotném uložení do námi vybraného místa (které jsme nastavili pomocí dialogového okna), je možné soubor: skupina – knihovna_materialu.txt přejmenovat (přejmenování není povinné) a následně plugin vytvoří kopii vaší aktuální knihovny.

……

Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde.

……





Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


0 Shares
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien
Share via
Copy link
Powered by Social Snap