fbpx


Jak na zdravé hubnutí? (úprava jídelníčku a pohyb)

Zdravé hubnutí je v úpravě jídelníčku a částečně i v pohybu.

Problémy s nadváhou může vyřešit zdravé hubnutí, čímž určitě pomůžeme svému tělu.

Přitom není redukce váhy v podstatě žádný problém. Stačí upravit jídelníček a začít se hýbat.

Stručný obsah:
– Jak na zdravé hubnutí
– Zkuste jít na věc zdravým selským rozumem
– Nezapomínejte na vlákninu
– Pohyb proces hubnutí urychlí

Jak na zdravé hubnutí

Nadbytečné kilogramy nás většinou trápí zejména z estetického hlediska. Naplno si to uvědomujeme především v jarním období, kdy nastává čas odkládat zimní bundy a mohutné kabáty, ve kterých se ta naše kila tak krásně schovala. Všechny ty špíčky, které nás tak iritují při pohledu do zrcadla, ale neznamenají až tak velké zdravotní riziko.

Jedná se totiž o tuk podkožní. Větší nebezpečí představuje tuk útrobní. Ten omezuje činnost našich vnitřních orgánů, a tak nás přímo ohrožuje na zdraví a mnohdy i na životě.

Jak poznáte, že je právě útrobní (viscerální) tuk vaším problémem?

Zcela jasně nám to dá tělo najevo tou známou a nevzhlednou „pneumatikou“ v oblasti pasu.

Vypořádat se s nahromaděnými tukovými zásobami lze mnoha různými způsoby. Vždy je ale zapotřebí uvažovat rozumně a známé „zaručené diety filmových hvězd“ rovnou zavrhnout. Většinou se totiž jedná sice o rychlé odstranění váhového přebytku, ale po ukončení dietního programu o jeho opětovné rychlé navrácení.

Zkuste jít na věc zdravým selským rozumem

Co nám způsobuje největší váhový nárůst? Pochopitelně, že přísun cukru. Cukr a samozřejmě slazené nápoje nesou velkou míru zodpovědnosti za nežádoucí dopad na naše zdraví. Nebezpečnější nežli klasický cukr, je ale glukózo-fruktózový sirup. Bohužel, najdeme ho téměř všude. Jsou jím obohacené limonády, sušenky, pečivo, uzené maso, a dokonce i cereálie a ovocné jogurty.

První zásadou při zdravém hubnutí je tedy omezit potraviny s glukózo-fruktózovým sirupem

Při vyšších dávkách se totiž fruktóza ukládá v našem těle ve formě tukových zásob.

Druhým viníkem našeho váhového nárůstu jsou sacharidy. Pokud omezíte jejich příjem alespoň o dvě třetiny, ručička na osobní váze začne utěšeně klesat. A velice dobrou zprávou je, že omezení příjmu sacharidů povede přímo k odbourání tukových zásob kolem břicha.

Kde všude najdeme sacharidy? Především v bílém pečivu a těstovinách. S omezením sacharidů přímo souvisí další rada, kterou je zvýšený příjem bílkovin. Díky tomu totiž snížíte chutě na sladké a zvýšíte činnost metabolismu.

Kde najdete dostatečné množství kvalitních bílkovin?
V luštěninách, světlém mase, rybách, vejcích, obilovinách či mléčných výrobcích.

A pokud se obáváte, že svou chuť na sladké přeci jen nebudete moci zvládnout, pak jsou k dispozici různé proteinové kaše a jiné proteinové výrobky. Kromě hubnutí přináší zvýšení příjem proteinů ještě jedno pozitivum. Po redukci váhy se nedostaví známý jo-jo efekt.

Nezapomínejte na vlákninu

Ve snaze zbavit se nadbytečné a zatěžující tělesné hmotnosti vám mohou pomoci i potraviny bohaté na vlákninu. Ta totiž váže vodu a vytvoří ve střevech gel, který zpomaluje trávení a vstřebávání živit. Tím pádem se tělo nedožaduje tak brzy dalšího přísunu potravy. Nejvíce prospěšné vlákniny obsahuje ovoce, zelenina, a luštěniny.

  • Jak je vidět, není nutné hubnout tím, že budeme hladovět.
  • To by byl také ten nejhorší způsob.
  • Sice bychom nějaké to kilo rychle shodili, ale poté, co bychom se navrátili k původním stravovacím návykům, naše tělo by reagovalo okamžitým ukládáním zásob na další dobu hladu.
Zhubni až 1 kg za týden

Pohyb proces hubnutí urychlí

Významným způsobem při redukci váhy vám vám pochopitelně může i vhodný pohyb. Ten je navíc prospěšný celému vašemu organismu a přispívá ke zvyšování obranyschopnosti těla. Pravidelné cvičení rozhýbe váš metabolismus k většímu výkonu a břišní tuk začne mizet. Cvičení by ale mělo být rovnoměrně zatěžující pro celé tělo. Posilovat jen břišní část by nepřinášelo příliš velký efekt.

  • Nejvíce doporučované je plavání, běh nebo aerobní cvičení.
  • A pokud je pro vás tento způsob pohybu zprvu příliš namáhavý, pak můžete začít chůzí.
Pojď s námi cvičit do formy, pohyb ve zdraví.

Další tipy pro zdravé hubnutí:
– 4 rady, jak cvičit doma pro zdraví a kondici
– 5 tipů, jak začít hubnout efektivně a dlouhodobě
– Co je to zdravý jídelníček



Radek Rýznar

Mám rád moderní technologie pokud pomáhají lidem. Je vhodné k těmto technologiím přistupovat s nadhledem a zůstat pozorní zda jsou k užitku nebo ne. I na webové stránky se můžeme dívat jako na stroj, který provádí určité postupy podle našich možností a zkušeností.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Shares
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien
Share via
Copy link
Powered by Social Snap