Po přihlášení do [Windows 10] je černá obrazovka s kurzorem – co dělat?

Odpojte externí zařízení

Zatímco jste na černé obrazovce, odpojte jakákoliv externí zařízení a vyčkejte. Pokud se obraz na obrazovce objeví, zase postupně (po jednom) zařízení připojujte.

Použijte nouzový režim pro provedení všech dalších kroků, které jsou popsány níže…

Pokud nepomůže odpojení externích zařízení, pro každý z následujících kroků bude potřeba použít Nouzový režim.

Jak se dostat do nouzového režimu:

  • Restartujte počítač a až se dostanete na přihlašovací obrazovku, držte klávesu Shift, klikněte na tlačítko napájení a zvolte Restartovat.
  • Jakmile se počítač restartuje, budete v záchranném prostředí. Zvolte Řešení potíží, dále Upřesnit možnosti, dále Možnosti spuštění a Restart. Po restartu uvidíte několik možností, stiskněte klávesu F5 pro nouzový režim se sítí.

Reinstalujte ovladače grafické karty

  • Klikněte pravým tlačítkem myši na Start a zvolte Správce zařízení.
  • Rozbalte Grafické adaptéry.
  • Klikněte pravým tlačítkem myši na grafický adaptér a zvolte Odinstalovat.
  • Restartujte počítač

Zkontrolujte registry

Černou obrazovku při přihlášení můžete rovněž vidět v případě, že přihlašovací obrazovka byla nahrazena aplikací, která není kompatibilní s Windows 10. Toto můžete zkontrolovat v registrech. Varování: Následující řešení upravuje registry. Mohou se vyskytnout závažné potíže, pokud provede úpravu nesprávně. Před provedením následujících kroků proveďte zálohu registrů pro případ obnovy.

Záloha registru – postup:

  • Pravým tlačítkem myši klikněte na Start a zvolte Spustit.
  • Zadejte exe do okna, které se otevře a stiskněte OK.
  • Přejděte do: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
  • Zvolte klíč Winlogon a v pravé části okna klikněte na Shell. Hodnota Shell by měla být exe. Pokud není, dvojklikněte na Shell a následně poli Údaj hodnoty zadejte explorer.exe a klikněte na OK.
  • Zavřete editor registru a restartujte počítač.

Otestujte zda není uživatelský profil poškozen

  • Klikněte pravým tlačítkem myši na Start a zvolte Příkazový řádek (Správce).
  • Do příkazového řádku, který se otevře, zadejte následující příkazy a každý potvrďte stisknutím klávesy Enter. (Za “<HESLO>” dosaďte heslo dle vašeho uvážení).
  • net user test <HESLO> /add
  • net localgroup Administrators test /add
  • Tímto vytvoříte testovací uživatelský účet. Pokud budete schopni se na tento účet přihlásit, pak je původní uživatelský účet poškozen.

Zkontrolujte nastavení režimu vysokého kontrastu

Můžete čelit potížím s režimem vysokého kontrastu.

  • Stiskněte kombinaci kláves Windows + I.
  • Otevřete Usnadnění přístupu
  • Klikněte na Vysoký kontrast
  • Ujistěte se, že je vypnutý

Ukončete procesy RunOnce

Může zde být problém s jedním nebo více procesy RunOnce.

Ukončete je následovně:

  • Pravým tlačítkem myši klikněte na Start a zvolte Správce úloh. (Nebo stiskněte kombinaci kláves Windows + Shift + Esc)
  • Na záložkách Procesy a Služby se podívejte po procesech exe a RunOnce.exe. Pokud je zde naleznete, ukončete úlohu nebo zastavte službu.
  • Restartujte počítač

.



Radek Rýznar

Mám rád moderní technologie pokud pomáhají lidem. Je vhodné k těmto technologiím přistupovat s nadhledem a zůstat pozorní zda jsou k užitku nebo ne. I na webové stránky se můžeme dívat jako na stroj, který provádí určité postupy podle našich možností a zkušeností.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Shares
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien
Share via
Copy link
Powered by Social Snap